شرکت‌های کشاورزی آستان قدس رضوی در دهه های ۴۰ تا ۷۰ شمسی تاسیس و تا سال ۹۷ بصورت مستقل در حال فعالیت بوده‌اند. پس از آن با هدف مدیریت واحد، استفاده بهینه از ظرفیت‌­های موجود در حوزه کشاورزی، دامپروری و دیگر فعالیت­­‌های مرتبط در جغرافیای آستان قدس رضوی و به منظور توسعه مناسب فعالیت­‌ها،    هم‌­افزایی بیشتر و همچنین ایجاد و مدیریت زنجیره تأمین، ۸ مؤسسه و شرکت کشاورزی وابسته به آستان قدس رضوی طی سال‌­های  ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹ در شرکت کشاورزی رضوی ادغام گردید.

 شرکت کشاورزی رضوی  با رویکردی دانش‌­محور در اقتصاد و با هدف افزایش بهره‌­وری پایدار آب و خاک در اختیار و با توجه به سیاست­­‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین در راستای منویات تولیت معزز آستان قدس رضوی در جهت افزایش کارآمدی واحدهای اقتصادی تابعه در صیانت و آبادانی موقوفات، در حال انجام وظیفه می­باشد.

این شرکت به برکت وجود حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام با در اختیار داشتن بیش از ۳۹ هزارهکتار زمین به یکی از بزرگترین شرکت‌های کشاورزی در گستره مرکزو شرق کشور تبدیل شده که در حال حاضر عنوان بزرگترین تولیدکننده محصول استراتژیک گندم را در شرق کشور به خود اختصاص داده است.

۳۹۰۰۰
میزان زمین در اختیار
۲۵۵
تعداد منابع آبی در اختیار
۲۴۴۰
میزان باغ تحت مدیریت
۱۳۰۰۰
میزان زمین زراعی تحت مدیریت
۲۵۰۰
میزان مرتع در اختیار
۶۰۰۰
میزان دیم زار تحت مدیریت
۲۷۰۰۰
میزان دام سبک تحت مدیریت
۱۰۰۰۰
مدیریت آبیاری تحت فشار