با رویکرد ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه صنعت و تجارت پنبه، شرکت کشاورزی رضوی در سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه در شهرستان گرگان حضور یافته است تا با هم‌اندیشی مراکز تحقیقاتی، دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان برتر، زنجیره ارزش پنبه را در راستای افزایش تولید داخل بررسی کنند.

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این همایش که توسط موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شده، دستاوردهای حاصل در زمینه‌هایی همچون فناوری‌های تولید پنبه و گیاهان لیفی، بذر و نهاده‌ها، آینده نگاری با رویکرد تغییر اقلیم و الگوی کاشت و نیز اقتصاد، صنعت و بازرگانی ارائه می‌شود.

محمدباقر قناد طوسی گفت: شرکت کشاورزی رضوی با در اختیار داشتن تولید انحصاری ارقام ورامین و خورشید، بیش از ۴۰ درصد بذر پنبه مورد نیاز کشور را تولید و تامین می‌کند.

او ادامه داد: حضور این شرکت در همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه به عنوان یکی از قطب‌های تولید پنبه کشور، علاوه‌بر این‌که باعث معرفی هرچه بیشتر ویژگی‌های دو رقم مذکور برای کشاورزان و مجموعه‌های دولتی و خصوصی می‌شود، به توسعه کشت پنبه به عنوانی محصولی کم‌آب هم کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به سازگاری ارقام ورامین و خورشید با اقلیم بخش زیادی از کشور خاطرنشان کرد: این بذور سازگاری بسیار خوبی با شرایط آب و هوایی مختلف دارند و در تلاش هستیم با کمک به توسعه و ترویج کشت پنبه در کشور، از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

او ادامه داد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی در قالب غرفه‌های مختلف برپا شده که در غرفه شرکت کشاورزی رضوی، علاوه‌بر معرفی مشخصات بذرهای ورامین و خورشید و نیز خدمات فنی و دانشی به واحد‌های خصوصی و دولتی، به دنبال به اشتراک‌گذاری تجربیات و آخرین یافته‌ها در صنعت پنبه هستیم.

قناد طوسی افزود: شرکت کشاورزی رضوی در این سال‌ها در زمینه تولید بذر پنبه و خالص‌سازی آن تجربیات ارزشمندی کسب کرده است و درصدد هستیم بتوانیم از طریق تعامل با مراکز تحقیقاتی، توان علمی خود را افزایش دهیم.


گفتنی است، سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه، سوم و چهارم دی ماه جاری در گرگان برگزار شد.